Tuesday, June 10, 2008



“Ya Tuhanku! Segala kepujian terpulang kepada-Mu, Engkaulah cahaya
yang menerangi langit dan bumi dan segala penduduknya. Segala kepujian
terpulang kepada-Mu, Engkaulah Pentadbir langit dan bumi dan segala
penduduknya. Segala kepujian terpulang kepada-Mu, Engkaulah Tuhan
yang sebenar dan segala janji-Mu adalah benar, segala firman-Mu adalah
benar, pertemuan denganMu di Hari Akhirat adalah benar, balasan Syunga
adalah benar, balasan Neraka adalah benar, seluruh nabi-nabi adalah
benar, Muhammad adalah benar dan Hari Qiamat adalah benar. Ya
Tuhanku! Kepada-Mu aku benserah dan kepada-Mu-aku beriman, kepada-
Mu aku bertawakkal dan kepada-Mu aku kembali, dengan pertolonganMu
aku berlawan dan kepadaMu aku berhakim. Dan ampunkan segala dosaku
yang telah lepas dan segala dosaku yang kemudian, ampun-kan segala
dosa yang ku lakukannya secara sulit dan segala dosa yang ku lakukan
secara terang-terangan. Engkaulah Tuhanku, tiada tuhan yang layak
disembah melainkan Engkau, dan tiada daya dan upaya melainkan dengan
pertolongan Allah Yang Maha Tinggi dan Maha Besar.”

No comments: